De Persgroep gaat Crowdynews gebruiken

De Persgroep gaat Crowdynews gebruiken


Omdat De Persgroep traditionele verhalen mengt met sociale mediaberichten die door lokale mensen worden gepubliceerd, hadden zij Crowdynews nodig om de sociale mediaberichten van Twitter, Facebook, Instagram, YouTube en andere sociale media-sites te halen en het uiterlijk en de uitstraling aan te passen aan de websites van De Persgroep. Crowdynews was in staat om de content van de nieuwsverhalen en sociale media behoorlijk naadloos aan te laten sluiten. Lezers hebben positief gereageerd op het nieuwe formaat. Duizenden hebben met hun eigen sociale mediaberichten bijgedragen aan de regionale websites Het Laatste Nieuws (HLN) via hashtag #HLN[uwwoonplaats].

Crowdynews verzamelt berichten, foto's en video's van Twitter, Facebook, Instagram, Vimeo en anderen om traditionele rapportages door middel van sociale media te verbeteren en lezers te betrekken. Het platform maakt gebruik van geavanceerde technologieën zoals natuurlijke taalverwerking en kunstmatige intelligentie waarmee zij relevantiepercentages van meer dan 90% in meer dan 25 talen bereiken. Crowdynews is het enige social media curation-platform dat zowel meertalig als wereldwijd schaalbaar is, en content betrekt uit een reeks vooraanstaande sociale media.

Over CrowdynewsCrowdynews is opgericht in 2007 en heeft haar hoofdkantoor in Groningen, Nederland, Het 'social media curation platform' van het bedrijf bestaat uit drie producten: Crowdynews Article Widget, Crowdynews Breaking Burner en Crowdynews Amplifinder. Klanten zijn onder andere de Chicago Tribune, The Malaysian Insider, Philippine Star, en honderden media-outlets uit de hele wereld.