Niche-uitgeefwereld krijgt kansen in crisistijd

Niche-uitgeefwereld krijgt kansen in crisistijd


MjamTaart! bestaat dit jaar vijf jaar. De oprichters Evelien, Karin en Patricia gunnen het magazine een professionaliseringsslag. “Bij Scala hebben ze de omvang en de knowhow om de oplage sterk te verhogen en zo het blad verder te brengen. MjamTaart! heeft zes uitgaven per jaar en gaat over het bakken en decoreren van zoete lekkernijen, zoals taarten, cupcakes, cakepops en alles wat daarmee te maken heeft. We weten dat het bij Scala in goede handen terecht komt, bovendien blijft Patricia waarschijnlijk aan de titel verbonden.”

Daarnaast faciliteert Scala de jeugd door een speciale uitgave te besteden aan loomen, inclusief how-to-YouTubefilmpjes. De uitgave verschijnt half juli in een zeer grote oplage en is voor een paar euro te koop, zowel bij de grote ketens Hema, V&D en Bruna, als bij de hobbywinkel en de kiosk om de hoek.
Het tijdschrift Loomen Vakantiefun bevat meer dan 36 creatieve projecten om bijvoorbeeld tijdens de vakantie mee aan de slag te gaan, zoals sieraden, sleutelhangers, een smartphonehoesje en nog veel meer. YouTubefilmpjes ondersteunen de projecten.

Ashja Bosboom-Fetvaciyan, uitgever, licht het nieuwe initiatief toe: “Deze trend is een paar maanden gaande. We denken dat de tijd in de zomervakantie rijp is om deze special voor tweeners (leeftijd 6-14 jaar) te lanceren. Er was meteen zeer veel animo vanuit de markt, bij de grote winkelketens, kiosken en ook bij hobbywinkels. We verschijnen in een oplage van meer dan 140.000 exemplaren!” De uitgave past volgens haar perfect bij Scala, aangezien de uitgeverij zich richt op hobbyisten.