Breed onderzoek naar bereik huis-aan-huisbladen
Vijf uitgeverijen, Wegener Media, Holland Media Combinatie, BDU Media, NDC Mediagroep en AenC Media gaan gezamenlijk onderzoeken hoe huis-aan-huisbladen gelezen worden. Ze hebben daarvoor de NOM HAH-bladen Monitor in het leven geroepen. Het onderzoek wordt uitgevoerd door GfK en NOM. Het eerste rapoort moet eind 2014 dit jar verschijnen.
De meting moet een representatief beeld geven van de lezers van ongeveer 300 huis-aan-huisbladen. Daarbij telt vooral dat de onderzoekspopulatie representatief is op een laag regionaal niveau. In het onderzoek worden 30.000 respondenten van 13 jaar en ouder met toegang via internet ondervraagd. De resultaten zullen geschikt zijn voor mediaplanning en goed vergelijkbaar zijn met andere NOM onderzoeken.
De meting moet een representatief beeld geven van de lezers van ongeveer 300 huis-aan-huisbladen. Daarbij telt vooral dat de onderzoekspopulatie representatief is op een laag regionaal niveau. In het onderzoek worden 30.000 respondenten van 13 jaar en ouder met toegang via internet ondervraagd. De resultaten zullen geschikt zijn voor mediaplanning en goed vergelijkbaar zijn met andere NOM onderzoeken.