Meerendeel vakgenoten sceptisch over Blendle

Meerendeel vakgenoten sceptisch over Blendle


Daarmee is niets gezegd over de zinvolheid van initiatieven als Blendle. Wellicht zou je de uitslag zelfs kunnen interpreteren als de nagel aan de doodskist van kranten, ofwel Blendle cs. zullen juist de ondergang en dus niet de redding van kranten bespoedigen of in gang zetten.
De makers van Blendle zien dat niet zo en dat is ook begrijpelijk: ten eerste zijn de kranten hun belangrijkste leveranciers en dan ga je niet zeggen dat je hun ondergang zult gaan veroorzaken, daarnaast is het zo dat als de kranten inderdaad er tussen uit zouden vallen  Blendle direct met auteurs en freelancers moet gaan werken en de rol van kranten zal moeten overnemen. Dat is wellicht wat hoog gegrepen en dan dient er eerst ook een charme offensief richting freelancers ingezet te worden.

Hoe het ook zij, voorlopig surft Blendle hoog over de golven gedragen door de uitstraling van Klöpping en Blankesteijn en ondersteund door media-aandacht. 'The proof of the pudding is in the eating': wat het publiek er echt van vindt zal over een jaar beter inzichtelijk zijn als de eerste hype eraf is en als er bij de lezers/gebruikers een beroep gedaan wordt op hun loyaliteit en hun werkelijke gebruik.
We blijven het met veel interesse op de voet volgen.



Gezellig dineren met vakgenoten


Kom op 4 juni naar het inct.diner

Tafelrede: Michiel Buitelaar, voormalig Chief Digital Officer bij Sanoma

Meld je nu aan:
Slechts 50 plaatsen beschikbaar