TMG eerste kwartaal: daling inkomsten, meer investeringen in sales

TMG eerste kwartaal: daling inkomsten, meer investeringen in sales


Ook de structurele hervormingen van de organisatie die in het afgelopen jaar zijn doorgevoerd, zullen er aan bijdragen dat de onderneming toekomstbestendig is en succesvol kan opereren in het veranderende medialandschap. De in 2013 getroffen kostenreductiemaatregelen zorgden voor ruim  € 9,9 miljoen lagere bedrijfslasten ten opzichte van het eerste kwartaal van 2013. Het totale pakket aan maatregelen zal dit jaar vooral effect hebben op het resultaat vanaf de tweede helft van 2014.

De vorig jaar ingezette strategie om via de merken de medewerkers meer ruimte voor ondernemerschap te bieden, krijgt steeds verder vorm. Alhoewel bij de landelijke media de opbrengsten dalen, beginnen de investeringen hun vruchten af te werpen. Mede in combinatie met de iPad-actie bij De Telegraaf is een stijging van meer dan 50.000 combinatieabonnementen gerealiseerd. Bij de lokale media is de verdere integratie van regionale dagbladen, huis-aan-huisbladen en Dichtbij.nl in voorbereiding.

De proef met een betaalmuur met premiumcontent bij het Haarlems Dagblad biedt perspectief om dit ook bij de andere regionale dagbladen uit te rollen. Sky Radio wist de stijging van haar luistercijfers door te zetten in het eerste kwartaal. Voor Radio Veronica, een van de onderdelen van Sky Radio Group, zal 2014 een transitiejaar zijn door de wijziging van het format in het najaar van vorig jaar. Keesing Media Groep boekte goede vorderingen met de reorganisatie in Nederland en de integratie van de activiteiten in Frankrijk. Momenteel worden nieuwe distributiepunten aangesloten in Duitsland en Spanje.

 

Gezellig dineren met vakgenoten

Kom op 4 juni naar het inct.diner

Tafelrede: Michiel Buitelaar, voormalig Chief Digital Officer bij Sanoma

Meld je nu aan:
Slechts 50 plaatsen beschikbaar