Poll: is Blendle de redding van de journalistiek

Poll: is Blendle de redding van de journalistiek


Klöpping en Blankesteijn claimen ook dat zij zorgen voor nieuwe lezers en dat er dus juist geen sprake is van het kannibaliseren op bestaande producten en/of abonnementen. Lezers zullen juist naast hun bestaande abonnement zo nu en dan artikelen uit andere media gaan lezen via Blendle (en je kunt als je een abonnement hebt op een krant, die krant ook via Blendle gaan lezen).
Daarnaast zeggen ze een nieuwe doelgroep te bereiken die nu juist geen kranten leest: de groep tot veertig jaar.
Zij zien ook geen problemen voor freelancers, die kunnen nu bij succes een betere en hardere onderhandelingspositie bij hun uitgever(s) innemen.

In DWDD mochten de heren een minuut of 10 vrijelijk promotie maken. Mathijs stelde zo nu en dan een licht kritische vraag maar nam daarna ieder antwoord netjes voor zoete koek aan:


De vraag is nu: is Blendle de redding van de journalistiek, of is het juist de nagel aan de doodskist van de papieren krant?

Stem op onze poll hiernaast of geef uw mening onder dit artikel.


Gezellig dineren met vakgenoten

Kom op 4 juni naar het inct.diner

Tafelrede: Michiel Buitelaar, voormalig Chief Digital Officer bij Sanoma
 

Meld je nu aan:
Slechts 50 plaatsen beschikbaar