Arthur Hoffman wordt CEO Sanoma Digital

Arthur Hoffman wordt CEO Sanoma Digital


Ongeveer tien jaar geleden stapte hij over naar Expedia, een pure play internetbedrijf op het gebied van online reizen. Bij Expedia had Hoffman verschillende rollen, zowel aan de B2B- als aan de consumentenkant in de Asia Pacific-regio en in Europa. Hoffman heeft een MBA van INSEAD en een Master’s Degree in Scheikunde van de Universiteit Utrecht.

"Ik ben erg blij dat Arthur op dit cruciale tijdstip Sanoma komt versterken," zegt Harri-Pekka Kaukonen, President en CEO of Sanoma. "We zijn volop bezig met Sanoma’s grootste transformatie in de geschiedenis. We zijn onze media-activiteiten aan het herzien en reorganiseren en transformeren onze learningactiviteiten om weer te gaan groeien als innovatief bedrijf dat onze bedrijfstak aanvoert. Sanoma Digital is begin dit jaar van start gegaan om onze groei in pure play digital media te versnellen en de digitale transformatie van onze klassieke media te faciliteren. In Arthur hebben we een ervaren leider met een bewezen track record gevonden om dit mogelijk te maken."

Arthur Hoffman over zijn toekomstige rol: "Ik kijk er erg naar uit om bij Sanoma te beginnen en mijn rol in de bedrijfstransformatie op te pakken. Met de uitstekende marktpositie van Sanoma, de sterke digitale media, haar geliefde mediamerken en haar toegewijde en zeer competente medewerkers ben ik ervan overtuigd dat we een geweldige basis hebben om het bedrijf te laten groeien. Ik kan niet wachten om te beginnen en te helpen Sanoma’s digitale ontwikkeling in een hogere versnelling te plaatsen."

Arthur Hoffman begint bij Sanoma op 25 augustus 2014. In de komende maanden zal Sander ten Dam Sanoma Digital op interim basis blijven leiden.
 

Het congres voor uitgevers over succesvol uitgeven

Meer dan 20 topsprekers, waaronder Sjuul Paradijs (De Telegraaf), Dan Hassler-Forest (Transmedia) Diederik van Leeuwen (Stichting Bibliotheek), & Harrie van Luxemburg (Kluwer)

Meer informatie en aanmelden