Malmberg zet in op adaptief leren
Knewton heeft een succesvolle leertechnologie ontwikkeld waarmee leerlingen het beste uit zichzelf kunnen halen. Malmberg gebruikt deze technologie om een digitale leeroplossing te bieden die leraren zal helpen om de kennis en leerbehoefte van elke leerling in kaart te brengen. Continu worden de resultaten van een leerling bij het oefenen, leren en toetsen geanalyseerd. De leraar ziet real-time de analyse per leerling en kan beoordelen of er sprake is van kennis hiaten of dat de leerling op koers is.
Harold Rimmelzwaan, Algemeen directeur Malmberg zegt enthousiast: ”We zijn doorlopend bezig om leraren te voorzien van innovatieve leeroplossingen die het beste uit ieder kind en leraar halen. Met de Knewton technologie kunnen we deze innovatie versnellen en belangrijke stappen vooruit zetten. Deze technologie is voor het Nederlandse onderwijs een unieke en krachtige stap naar adaptief leren. Hiermee ondersteunen we leraren en scholen om opbrengstgericht werken op een praktische en succesvolle wijze vorm te geven.”
Jose Ferreira, oprichter en CEO van Knewton: ”De leermiddelen van Sanoma Learning hielden al rekening met de behoeften van leraren. Nu wordt Sanoma Learning in staat gesteld om snel en adequaat te reageren op de groeiende behoefte naar gepersonaliseerd leren. Aangezien het Nederlandse onderwijs internationaal voorop loopt in digitalisering, kijken we uit naar de samenwerking met Malmberg als leidende speler. Hiermee kunnen we samen de leerresultaten van leerlingen echt laten groeien.”
In 2015 worden de eerste nieuwe adaptieve leeroplossingen verwacht op basis van Knewton technologie. In de periode hiervoor wordt samengewerkt met scholen om deze leeroplossing op een praktische wijze in te richten.
Het congres voor uitgevers over succesvol uitgeven
Meer dan 20 topsprekers, waaronder Sjuul Paradijs (De Telegraaf), Dan Hassler-Forest (Transmedia) Diederik van Leeuwen (Stichting Bibliotheek), & Harrie van Luxemburg (Kluwer)