Geld verdienen in de uitgeverij?
Retailers en grote producenten van vooral consumentenproducten kunnen als voorbeeld gelden van branches die het wel beter onder de knie hebben. En dan te bedenken dat er soms al snel voordeel te halen is zonder veel moeite: het goed gebruiken en invoeren van metadata bij publicaties. Het zorgt ervoor dat je producten vindbaar en herkenbaar zijn en dus ook vaker gezien worden bij ‘aanbevolen’ of ‘vergelijkbare producten’ maar ook beter en vaker bij de verschillende online retailers te vinden zijn. Het is geen ‘rocketscience’ maar je moet wel even weten wat je doet!
Huub van de Pol en Jacqueline Remmers geven volgende week op inct.formatie 2014 in twee lezingen een soort stoomcursus over het gebruik en de voordelen van goede metadata
Daarnaast kan een gerichte promotie en communicatie veel voordeel opleveren: Mark Zegeling schreef een boek over de beroemde KLM huisjes en verkocht er in eigen beheer meer dan 15.000. Hoe? Door vooral gericht zijn boek te promoten en door de juiste partners erbij te betrekken. Misschien wel even wat meer werk, maar het betaalt zich blijkbaar terug. Hij komt op inct.formatie 2014 de ins & outs van dit avontuur vertellen.
Als het gaat om het nieuwe marketingdenken zullen Thille Dop van Moon Publishers, Ric Hofmans van Time2Read nieuwe inzichten verschaffen en zal Liesbeth Heenk laten zien hoe makkelijk het is om ebooks via Amazon te verkopen.
Kortom: er zijn genoeg inspirerende voorbeelden. Kom dus naar inct.formatie 2014 en doe er je voordeel mee. Er zijn naast de genoemde sprekers nog nog veel meer interessante verhalen te beluisteren.