Een congres voor losers?

Een congres voor losers?


We beginnen de dag met Hans P. Brandt: hij zal ingaan op de waarde van merken, identiteit en hoe uitgeverijen zich kunnen positioneren in een wereld die lijdt aan 'information overload'.
Harry van Luxemburg is sinds ruim een jaar COO bij Kluwer. Van Luxemburg is afkomstig van ING waar hij verantwoordelijk was voor de transitie naar een online bank. ZIjn stelling is: 'online publiceren maakt de uitgeverij nog geen online bedrijf'. Hij is nu verantwoordleijk van Kluwer een echt online bedrijf te maken. Hoe hij dat doet en welke lessen daar voor iedere uitgever inzitten, vertelt hij op inct.formatie.
Marieke van der Donk is als consultant direct betrokken bij veranderprocessen bij een aantal grote media-concerns. ZIj deelt haar inzichten op het congres.
Diederik van Leeuwen is directeur van Stichting Bibliotheek.nl en hij is de afgelopen jaren bezig geweest om met de bibliotheken in te spelen op een aantal ontwikkelingen waarvan de toename van digitaal lezen een speerpunt was. Hoe blijven bibliotheken een succesvolle speler in de keten? Van Leeuwen heeft een model: Biblify.
Mark Zegeling is de auteur en uitgever van het boek over de KLM huisjes: Sterke verhalen voor bij de borrel. Hij verkocht er zelf maar liefst 15.000 exemplaren van en heeft inmiddels ook de rechten voor een aantal vertalingen verkocht. Hij wist een succes te maken van dit boek door een slimme marketing. In zijn verhaal zitten genoeg tips voor uitgevers.
Dan Hassler-Forest is als docent aan UvA gespecialiseerd in het vertellen van verhalen in het digitale tijdperk: Transmedia. Dit is heel wat anders dan crossmedia. Wat Transmedia is en wat je er als uitgever mee zou kunnen, wordt duidelijk uit zijn lezing.

We horen en zien vaak de representanten van de Persgroep-kranten (Remarque en Vandermeersch): hoogste tijd om ook eens te horen hoe die andere grote speler in de krantenwereld, TMG, het doet. Hoofdredacteur Sjuul Paradijs van De Telegraaf komt het vertellen in een live interview. Dat zal zeker gaan over de krant op zondag die het weekend na inct.formatie voor het eerst zal gaan verschijnen, maar ook over de overgang naar tabloid-foromaat en andere zaken die spelen in wereld van kranten en nieuws.

Dit zijn nog slechts de sprekers in het plenaire gedeelt evan het programma. In de sessies hebben we gekozen voor een aantal thema's die actueel zijn:
werk & organisatie, marketing en nieuwe initiatieven. 3 onderwerpen die helpen om succesvol te zijn. Het voert te ver om alle 16 sprekers in deze onderdelen afzonderlijk te behandelen. Ik raad u aan om ons digitale magazine over het congres te raadplegen

Conclusie: wilt u van anderen leren wat er mogelijk is om succesvol(ler) te zijn en hoort u bij de groep die openstaat voor nieuwe inzichten? Dan is inct.formatie het congres voor u. We zijn toch zeker geen losers!


AANMELDEN EN INFO