Bol.com segmenteert aanbod op basis leesgedrag

Bol.com segmenteert aanbod op basis leesgedrag


Voor het eerst in de geschiedenis vindt dit jaar een gezamenlijke Boekenweek plaats in Nederland en Vlaanderen. Daarom krijgen dit jaar ook de Vlaamse klanten bij besteding van €12,50 aan Nederlandstalige boeken bij bol.com het Boekenweekgeschenk – geschreven door Tommy Wieringa – cadeau. Een top 10 lijst in de vernieuwde Literatuurwinkel van bol.com biedt inspiratie en een inzicht in de populairste boeken van het moment. Voor Nederlandse bezoekers zijn hierin populaire titels bij zowel fysieke boeken als ebooks terug te vinden zoals ‘De Cirkel’, ‘Toen ik je Zag’ en ‘De zonderlinge avonturen van het geniale bommenmeisje’.

Bovenaan de top 10 Literatuur voor België staat daarentegen de historische roman ‘Oorlog en terpentijn’ van de Vlaamse auteur Stefan Hertmans. De roman ‘ De kleurloze Tsukuru Tazaki en zijn pelgrimsjaren’, van de Japanse auteur Haruki Murakami, is zowel bij de Nederlanders als Vlamingen erg populair.

Naast de reeds bekende categorieën Biografieën & Memoires, Historische Romans en Reisverhalen bevat de vernieuwde Literatuurwinkel van bol.com nu ook de categorieën Klassiekers en Erotische Romans. Daarnaast kan de literatuurliefhebber met behulp van het overzicht Prijswinnaars in één oogopslag zien welke boeken bekroond zijn met een literatuurprijs. Door de nieuwe indeling wordt het voor klanten nog eenvoudiger een boek te vinden dat past bij hun interesses en culturele voorkeuren.

“Met de vernieuwde Literatuurwinkel kunnen we boekliefhebbers nog meer inspiratie en hulp bieden bij het maken van een goede keuze door de toevoeging van extra categorieën, zoals Klassiekers en Prijswinnaars. We weten dat onze klanten praktische hulpmiddelen bij het maken van hun keuze zeer waarderen. Omdat we de beste literatuurwinkel in Nederland en België willen zijn, hebben we Nederlandse en Vlaamse boekenspecialisten in dienst om hierover te adviseren. Door deze kennis zorgen we ervoor dat lezers van beide landen op elk moment de voor hen meest relevante boeken te zien krijgen”, aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com.


Inct.formatie 2014: Het congres voor uitgevers

Meer dan 20 topsprekers, waaronder Sjuul Paradijs (De Telegraaf), Dan Hassler-Forest (Transmedia) Diederik van Leeuwen (Stichting Bibliotheek) & Harrie van Luxemburg (Kluwer)

Nu met korting voor vroege vogels (€ 195,00)
Meer informatie en aanmelden