Sanoma Ventures investeert in winkelreviewsite Wugly

Sanoma Ventures investeert in winkelreviewsite Wugly


Groei Wugly
Frank Quix, directeur en oprichter Wugly.nl: “Met Sanoma hebben we een strategische partner aan boord gekregen waarmee Wugly.nl snel meer naambekendheid kan krijgen en waarmee we ons platform naar het volgende level kunnen krijgen. Samen met onder andere Kieskeurig.nl kunnen we de consument nog betere informatie bieden in bij het zoeken naar de juiste lokale winkel, de zogenaamde Customer Journey. Voor onze zakelijke klanten kunnen we meer toegevoegde waarde leveren als het gaat om het krijgen van inzichten en het bereiken van de consument. Tot slot biedt de samenwerking met Sanoma ons de mogelijkheid versneld te investeren in nieuwe markten.”

Clicks & bricks
Online en offline winkelen, clicks & bricks, komen steeds dichter bij elkaar. Een groeiend aantal webshops begint ook een fysieke winkel en ‘stenen’ winkels gebruiken steeds vaker digitale marketingmogelijkheden en bieden online bestelmogelijkheden. Sanoma ziet goede kansen in het slaan van de brug tussen online en offline. Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures: “Offline en online winkelen bieden samen nieuwe kansen. Wugly heeft een waardevol platform met winkelbeoordelingen opgebouwd dat daarin een belangrijke rol kan vervullen.”

Vernieuwd platform
De lancering van een geheel vernieuwde website en app is onderdeel van het partnership. De bèta versie van de vernieuwde desktop en tablet site is reeds beschikbaar. De mobiele site en bijbehorende app volgen op korte termijn.
De uitbreiding van de diensten voor onze klanten vergroot de toegevoegde waarde van Wugly als onderzoeks- en marketingtool. “De white-label mogelijkheid, integratie van reviews op de website van de retailer en de koppeling met Business Intelligence tools, zijn hier enkele voorbeelden van," aldus Erwin de Haan, commercieel manager Wugly.nl.