Nieuwe benoemingen bij Sanoma Digital

Nieuwe benoemingen bij Sanoma Digital


Bij elkaar brengen van consument en adverteerder
Joost Bon (40) heeft ruime ervaring op het gebied van digitale media en innovaties gericht op het bij elkaar brengen van consument en adverteerder. Eerst als Productmanager voor Microsoft in Nederland en de VS en de laatste drie jaar als Manager Directories bij Sanoma. ”Het enorme bereik en de hechte band tussen NU.nl en de gebruiker is uniek en een uitstekend uitgangspunt voor verdere groei. Mee kunnen bouwen aan de toekomst van de onafhankelijke Nederlandse nieuwsvoorziening is een grote eer,” aldus Joost Bon.

Internationale groeistrategie
Sander Stallinga (37) wordt als Director Digital Content verantwoordelijk voor de News, Games, Online Video en Social Publishing units van Sanoma en richt zich op de (inter)nationale groeistrategie van Digital Content. Stallinga, van 2010 tot en met 2013 eindverantwoordlijk voor NU.nl: ”NU.nl is inmiddels mediamerk nummer 1 en met NUlab zetten we vol in op innovatie. Ik ben heel blij met de benoeming van Joost. Met zijn ervaring en visie kunnen we verder doorgroeien en het innovatietempo van NU.nl versnellen.”

NU.nl, onderdeel van Sanoma Digital, is met haar extensies – o.a. NUzakelijk.nl (de grootste zakelijke nieuwssite), NUsport.nl (de grootste sportsite van Nederland) en NUtech.nl (extensie sinds mei 2013 met 5 miljoen pageviews per maand) – Nederlands’ grootste nieuwsplatform op web, mobiel en tablet. Maandelijks bezoeken 5,1 miljoen bezoekers NU.nl met circa 1 miljard pageviews. Ruim 70% van die pageviews op NU.nl is afkomstig van mobiel. De mobiele apps zijn inmiddels meer dan 5 miljoen keer gedownload.