Nieuw uitgeefconcept: Dagboek in de vorm van een tijdschrift

Nieuw uitgeefconcept: Dagboek in de vorm van een tijdschrift


Daphne’s Diary verschijnt acht keer per jaar en is voor € 6,95 verkrijgbaar bij de tijdschriften-winkels en supermarkten in Nederland en België in een eerste oplage van 18.000 stuks.

Het blad wordt gedrukt op drie soorten papier en elke uitgave bevat allerlei extraatjes, zoals een kalender, labeltjes, schriftjes en andere dingen om er uit te halen en te bewaren.

Wie is Daphne?
Daphne is een vrouw van 38 jaar. Zij geeft de lezeressen een kijkje in haar leven. Ze schrijft haar belevenissen in haar dagboek en jij mag meegenieten. Daphne fotografeert, knutselt, kookt en is altijd bezig met haar interieur en tuin. Ze houdt van brocante, romantiek en gezelligheid. Daphne’s is creatief en toont items die je zelf kunt maken en/of beleven. Ze maakt romantische reisjes, bezoekt brocantemarkten en shopt in de leukste winkeltjes. Bovendien ontmoet ze mensen die op hun beurt de lezeressen inspireren. Daphne is vooral 'dicht bij huis' en 'bereikbaar'.

Vriendin van Daphne
In plaats van een abonnement word je Vriendin van Daphne. Je ontvangt dan het magazine vier of acht keer per jaar thuis. Bovendien profiteer je als Vriendin van kortingen op artikelen in de webshop, op deelname aan de workshops en op reizen. Als je iemand anders Vriendin van Daphne maakt, ontvangt de begunstigde de volgende dag al de actuele editie in huis.

Multimediaal concept
Tijdschrift: het tijdschrift zal het eerste jaar leading zijn in het contact met de Vriendinnen van Daphne;
Website: De website vormt de basis van het multimediale concept. www.daphnesdiary.nl
Webshop: Een webshop met daarin de artikelen uit de shopping-pagina’s van het tijdschrift en artikelen die worden gebruikt bij de workshops.
Workshops: Een compleet programma van creatieve workshops die aansluiten bij de inhoud en de beleving van het tijdschrift.
Tours: Vriendinnen van Daphne kunnen georganiseerde uitstapjes en reizen maken naar bijvoorbeeld de brocantemarkt in Lille en naar prachtige tuinen in Engeland.
Giftcards: Medio 2012 komt Daphne’s Diary met een assortiment van 48 giftcards die qua bel¬eving aansluiten bij het concept.
Doeboek: In oktober verschijnt er een Daphne’s Diary Doeboek. Een dikkere versie van het tijdschrift boordevol creatieve doedingetjes.
Daphnes Diary Agenda 2013: Het concept leent zich uitstekend voor een hele bijzondere agenda in de vorm van een dagboek. Uitgevoerd met veel extra’s, flapjes, vakjes, tasjes, kaartjes, etc.

De mensen achter Daphne’s Diary
Daphne’s Diary wordt gemaakt en uitgegeven door Joke en Henk Bemboom. Hoofdredacteur Joke Bemboom zette in 2004 het puzzeltijdschrift Quizted in de markt. Uitgever Henk Bemboom was een van de oprichters van Sellvia; distributeur van tijdschriften gericht op de verkoop via internet en de webshop MagVilla.nl.