VIVA lanceert iPad-app voor vrouwen

 VIVA lanceert iPad-app voor vrouwen


Verdienmodel
De app en alle content zijn de eerste maanden gratis. Er is een samenwerking met tien adverteerders opgestart om te experimenteren en te leren van verschillende vormen van advertising, waaronder de full page ad, maar ook meer native advertisingvormen zoals branded content. Na een aantal maanden wordt besloten hoe het verdienmodel eruit gaat zien: een paywall, e-commerce, advertising of een combinatie van deze drie.

Technisch uniek
“Alle content en dus ook tijdschriftcontent wordt automatisch in een voor tablets geoptimaliseerd formaat ingeladen,” aldus Tim Akkerman, Business Developer Mobile bij Sanoma. “Iets wat tot nu toe nergens anders in de wereld gebeurt. Een en ander wordt mogelijk gemaakt door onze technisch geavanceerde database die we het Dynamic Content Platform noemen. Hierin is alle content van Sanoma te vinden, zowel realtime actueel als de artikelen die jaren geleden in tijdschriften en op websites verschenen zijn. Dit biedt enorm veel mogelijkheden.”

Patricia van den Broek, adjunct-hoofdredacteur VIVA: “We hebben lange tijd gewerkt aan een geheel nieuw concept voor op de tablet. Daarbij hebben we geprobeerd al onze denkkaders gerelateerd aan het medium print en het medium online los te laten en te kijken wat nu echt werkt op een tablet. We zijn bijzonder trots op deze mooie app.”

De iPad app is gratis te downloaden in de iTunes store. In januari 2014 volgt ook de Android-versie.