Heroriëntatie NPD: Cebuco verdwijnt

Heroriëntatie NPD: Cebuco verdwijnt


NDP Nieuwsmedia zal zich in bestuurlijk en onderzoekstechnisch opzicht sterk blijven maken voor betrouwbare bereikcijfers. Voor adverteerders, mediabureaus en de sales- en marketingafdelingen van de lidbedrijven blijft de brancheorganisatie een belangrijke partner op het gebied van onderzoek en analyse. Olaf Croon en Erik Grimm vormen het beoogde team om deze opdracht gestalte te geven. Dit zal gebeuren onder de vlag van NDP Nieuwsmedia.

Het staken van de collectieve promotionele activiteiten op de advertentiemarkt vloeit voort uit de gewijzigde strategieën van de individuele lidbedrijven. Zij investeren tegenwoordig zelf fors in marketingcampagnes voor hun nieuwsmerken. Cebuco liep in de afgelopen jaren op deze ontwikkeling vooruit met de claim: ‘Elke reclameboodschap verdient de impact van het nieuws.’ Tot die tijd promootte Cebuco het mediumtype dagbladen - ongeacht het nieuwsmerk. Inmiddels promoten de individuele lidbedrijven juist hun nieuwsmerken - ongeacht het mediumtype.

De heroriëntatie gaat ten koste van 3 fte. Voor de betrokken medewerkers wordt gekeken naar mogelijkheden tot herplaatsing.