Adobe: Productie en consumptie van digitale publicaties stijgt explosief
DPS features versterken betrokkenheid van lezer
Consumentenmarketing tools die onderdeel zijn van DPS magazine apps, ondersteunen de groei van het aantal lezers en kunnen naar wens worden aangepast per publicatie. De features omvatten het delen van artikelen via grote sociale netwerken zoals Facebook, Twitter en Pinterest; gratis preview-mogelijkheden voor individuele artikelen of volledige publicaties; en persoonlijke push notificaties die lezers op de hoogte brengen als er nieuwe content beschikbaar is. Deze tools maken nieuwe lezers meer betrokken en zorgen ervoor dat de verkoop van content stijgt door de vindbaarheid te verbeteren, direct toegang tot content te verschaffen en de timing/plaatsing van aanbiedingen te optimaliseren. Adobe heeft een best practice guide gepubliceerd om uitgevers te ondersteunen bij het volledig benutten van DPS features om meer zichtbaarheid te genereren, data te verzamelen, optimale pricing en lidmaatschapsaanbiedingen te formuleren en contentconsumptie- en aankoopconversie te optimaliseren. DPS wordt tevens ingezet door bedrijven en onderwijsinstellingen om prachtige apps te bieden aan hun medewerkers en klanten.
.folio beschikbaar als gratis licentie
Uitgevers kijken steeds meer naar mogelijkheden om DPS als primair digital publishing platform te gebruiken voor ieder besturingssysteem en kiosk, ook waar DPS-magazine apps niet beschikbaar zijn. Om ervoor te zorgen dat het bereik van digitale magazines die gebouwd zijn met DPS te maximaliseren, zal Adobe de technische specificatie van het .folio-format voor digitale magazines in het eerste kwartaal van 2014 uitbrengen op basis van een gratis licentie. Alle DPS-magazines zijn gepubliceerd in het folio-format en is de de facto-standaard voor interactieve digitale uitgaven. Deze gratis licentie zorgt ervoor dat op elke kiosk zijn eigen folio viewer kan implementeren.
Nick Bogaty, head of digital publishing, Adobe
"DPS is het leidende digital publishing platform en zit achter ruim driekwart van alle digitale edities die bekeken worden op mobile devices. Door de grotere betrokkenheid van de lezer, samen met de consumentenmarketing tools binnen de app kunnen uitgevers een blijvende, explosieve groei in digitale oplages realiseren. Hierdoor is DPS een krachtige oplossing voor het verbeteren van de verkoop van digitale content en hoogwaardige advertentie-ervaringen"
"Adobe creëert en ondersteunt open bestandsformaten al geruime tijd om het uitgeven en distribueren van content mogelijk te maken. PDF was altijd erg belangrijk bij desktop publishing en het delen van documenten en ons werk in web-standaarden, inclusief HTML5, heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan wat mogelijk is op het web en binnen mobile apps. Wij zijn verheugd om .folio kosteloos aan te bieden om zo de groei van digitale magazines en andere publicaties te stimuleren."
Jeroen Vizir, director Digital Hearst Magazine Nederland
"De Quote 500 is ons jaarlijkse hoogtepunt. Als een van de belangrijkste zakelijke en lifestyle magazines brengen we deze lijst al ruim 17 jaar in Nederland uit. De lijst bevat alle interessante informatie over de rijkste Nederlanders. Dit jaar hebben we samen met Sirimedia een digitale versie van de publicatie gemaakt met Adobe DPS. De app van Quote 500 bevat veel extra’s, zoals video’s, handige links en prachtige luchtfoto’s van de villa’s en paleizen van de rijkste personen in Nederland. Een van de innovatieve nieuwe features is ‘Article preview’ waarmee je een gedeelte van het digitale magazine kunt inzien voordat je een aankoop doet."
Bill Philips, editor in chief, Men’s Health
"Marketing van onze content is erg belangrijk voor onze business en we vertrouwen volledig op Adobe’s aanbod van DPS-innovaties die het voor ons eenvoudiger maken om het aantal digitale lezers te verhogen. De mogelijkheid om gratis previews van elke editie te leveren is voor potentiele abonnees erg belangrijk. Deze functionaliteit is erg belangrijk voor het verhogen van de oplage en de omzet."