SanomaVentures investeert in 'The Amazon of Learning'

SanomaVentures investeert in 'The Amazon of Learning'


The Amazon of Learning
Springest wil uitgroeien tot de ‘Amazon van het leren’. Ruben Timmerman: “Met de internationale ambitie, de media en ervaring van Sanoma hebben we een goede partner die ons verder kan helpen in het verwezenlijken van onze plannen. We investeren vooral veel in productontwikkeling, bijvoorbeeld met Springest Discover: geschikte opleidingen op basis van je LinkedIn-profiel. Met Sanoma willen we in Nederland ons bereik van 2,5 naar 5 miljoen unieke jaarlijkse bezoekers brengen. Daarnaast willen we in Duitsland en Engeland de komende 2 jaar een leidende positie verwerven en zullen we nog in enkele Europese landen lanceren. Met Springest.com zetten we de eerste stap in het vergelijken van alle e-learning tools die vooral in de VS hard groeien.”

Groeipotentie voor Sanoma in educatie en vergelijken
Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures: “Springest is echt een groot Nederlands succes op het gebied van vergelijkingssites in een educatieve markt waar wij veel groeipotentie zien. Met onze investering willen we Springest helpen om dat succes te bestendigen en nog sneller internationaal te groeien. We kunnen daarbij ook onze ervaring met onder andere Kieskeurig.nl en eerdere participatie in FashionChick.com goed inzetten.”