Volkskrant komt met VKplus, een interactief platform

Volkskrant komt met VKplus, een interactief platform

Zowel voor de lezer als de adverteerder. Kranten maken op dit moment, in vergelijking met andere media als televisie en radio, al vooruitstrevende stappen op het gebied van digitalisering. Door de organisatie en vooral de nieuwsredacties aan te passen wil de Persgroep de nieuwsinnovatie een forse impuls geven.

Focus op consumentenbehoeften
De technologische ontwikkelingen bieden de Persgroep alle kans om de consument te volgen en de gebruikerservaring centraal te stellen. Dit najaar wordt de laatste hand gelegd aan VKplus, een volledig nieuw ontwikkeld Volkskrant platform dat lezers in staat stelt het nieuws te consumeren op de manier die bij hen past. Actuele thema’s, artikelen en columnisten kunnen gevolgd worden op basis van selecties die de lezer zelf maakt. De VKplus omgeving biedt een interactief platform, waar de lezer ‘custom made’ zijn eigen nieuwsbehoeften bepaalt.

Innovaties voor adverteerders
De integratie van de verschillende nieuwsdragers biedt adverteerders de mogelijkheid om daar waar de consument zich bevindt de juiste boodschap op het juiste moment te brengen. Met behulp van research zal de Persgroep adverteerders in staat stellen optimaal gebruik te maken van de ‘audiences’, merkcontext en content van haar nieuwsmerken.

'We staan vandaag de dag pas aan het begin van de wetenschap hoe lezers onze nieuwsmerken beleven. Langzamerhand komen we steeds meer te weten over hoe zij de content beleven en kunnen we daar met advertising veel beter op inspelen', aldus Christian van Thillo.
 

INSPIRATIE OPDOEN IN DEZE ZWARE TIJDEN?
kom naar inct.spiratie 2013: 10 topsprekers over uitgeven en ondernemen
www.inctspiratie.nl