Cebuco start campagne over adverteren in nieuwsmedia
Een uniek aspect van de campagne is dat het hier gaat om promotie voor het nieuwsdomein, waarbij niet traditioneel wordt gedacht in mediumtype. Het gegeven dat elke reclameboodschap de impact van het nieuws verdient, vormt het uitgangspunt. De campagne staat niet op zich. Het is een vervolg op de bewustwordingscampagne “De nieuwsmedia, je hoofdsponsor" van NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven. De campagne, gericht op adverteerders en hun bureaus is de komende tijd onder andere terug te zien in vakbladen, B2B-sites, social media en mailings.
Nieuws GRP’s
Olaf Croon, directeur Cebuco: ‘Consumenten omarmen het nieuws meer dan ooit. Het nieuws is altijd beschikbaar, op elk denkbaar moment en via elk wenselijk kanaal. De selectieve en kwalitatieve “nieuws GRP’s” die de nieuwsmerken leveren, maken het nieuwsdomein tot een serieus en effectief communicatie-instrument voor adverteerders.’
Cebuco is het marketingplatform van NDP Nieuwsmedia. De lidbedrijven van NDP Nieuwsmedia zijn commerciële uitgevers van nieuws. Veel leden zijn van oorsprong dagbladuitgevers. Maar ook partijen als RTL Nieuws, BNR nieuwsradio, ANP en Vrij Nederland zijn aangesloten. Wat de leden gemeen hebben, is dat zij op hun eigen wijze nieuws brengen en dat via uiteenlopende platforms verspreiden. Croon: ‘Het medialandschap is dynamischer dan ooit. Er zal altijd een enorme behoefte blijven aan nieuwsmerken die het nieuws duiden. En dus zal er altijd een podium zijn waar adverteerders kunnen profiteren van de impact van het nieuws. Een hoofdpodium.’