Peter de Mönnink verruilt Reed voor Sanoma

Peter de Mönnink verruilt Reed voor Sanoma


De volgende fase
“Sinds de overname van SBS Broadcasting is Sanoma in Nederland het grootste mediabedrijf. We zijn het enige mediahuis met een breed portfolio met sterke digitale en mobiele media, TV, tijdschriften en events. Onze volgende stap is om het portfolio te transformeren zodat het geheel groter wordt dan de delen. Dit doen we door innovatieve digitale en multichannel oplossingen uit te bouwen en te ontwikkelen, waarbij we ons richten op onze sterkste merken en de wensen van onze klanten. Ik geloof dat Peter de juiste man is om Sanoma Media Netherlands naar de volgende fase te leiden in een tijd waarin structurele veranderingen in mediaconsumptie samenvallen met sterke economische tegenwind,” zegt Harri-Pekka Kaukonen, President & CEO van de Sanoma Group.

“Tegelijkertijd wil ik Dick Molman bedanken voor zijn voortdurende commitment aan Sanoma. Hij heeft een zeer belangrijke rol gehad in het opbouwen van onze huidige positie als marktleider in Nederland. Ik wens hem het beste in zijn toekomst buiten Sanoma,” vervolgt Kaukonen.

Ruime ervaring in de mediabranche
Peter de Mönnink heeft ruime ervaring in de mediabranche. Sinds 1988 heeft Peter de Mönnink een lange en aanzienlijke carrière opgebouwd bij Reed Elsevier. Hij is begonnen als Product Manager en heeft vervolgens sinds 1998 verschillende leidinggevende posities bekleed, waardoor hij specialistische media- en functionele kennis combineert met de nodige managementvaardigheden. In zijn rol als Global Chief Strategy & Internet was hij eindverantwoordelijk voor het ontwikkelen van het digitale portfolio van Reed Business. In zijn huidige rol als CEO van Reed Business Nederland & International geeft hij leiding aan een groot en dynamisch mediaportfolio in verschillende landen.

Alle fundamenten zijn aanwezig
“Sanoma is de benchmark voor media in Nederland. Creatieve en betrokken medewerkers, zeer sterke topmerken, verschillende mediakanalen. Dit vormt de springplank om het bedrijf verder te ontwikkelen: alle fundamenten zijn aanwezig om de juiste keuzes te maken en het bedrijf om te vormen tot het mediabedrijf van de volgende generatie. Ik kijk er zeer naar uit om met mijn nieuwe collega’s aan de slag te gaan en dit waar te maken,” zegt De Mönnink.

Peter de Mönnink begint bij Sanoma op 1 januari 2014. Tot die tijd draagt hij zijn verantwoordelijkheden bij Reed Elsevier over en bereidt hij zich voor op zijn nieuwe rol bij Sanoma.