Bol vernieuwt haar kinderboekenwinkel

Bol vernieuwt haar kinderboekenwinkel

Binnen de leeftijdsgroep van 6 tot 9 jaar zijn kruisingen tussen jeugdboeken en graphic novels zoals Leven van een Loser en De waanzinnige boomhut, mateloos populair. Young adults willen vooral veel variatie in het aanbod en realistischere boeken en verfilmde boeken prijken bovenaan de verkooplijst. In de vijf nieuwe kinderboekenwinkels krijgt de boekenwurm suggesties voor boeken die passen bij zijn of haar leeftijdsgroep en interesses.

Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com: “We zagen dat klanten vooral de populairste kinderboeken bij ons kochten, maar dat bezoekers soms moeite hadden om een minder bekende titel te vinden. Door de winkel op te splitsen en anders in te richten, is er meer ruimte ontstaan om ook verborgen pareltjes in de schijnwerpers te zetten en kinderen en volwassenen te inspireren.” Bol.com biedt meer dan 50.000 Nederlandse kinderboeken aan, variërend van knisperboekjes en prentenboeken tot langere leesverhalen.