Wegener lanceert iPad apps voor regionale dagbladen

Wegener lanceert iPad apps voor regionale dagbladen


De iPad app werkt dynamisch waarbij de voorpagina naar wens aangepast wordt aan het leesgedrag van de gebruiker. Gebruikers kunnen kiezen uit verschillende voorpagina’s; één die is samengesteld door de redactie, één die via persoonlijke voorkeuren wordt ingesteld of één die wordt samengesteld op basis van het leesgedrag.

Voor abonnees van de dagbladen, die de krant 6 dagen ontvangen, is de iPad app gratis en daarmee een aanvulling en verrijking van het bestaande abonnement. Deelabonnees en niet-abonnees kunnen de applicatie dertig dagen gratis uitproberen, na deze periode zijn er maandelijkse kosten aan verbonden.

Nieuws via verschillende kanalen
Rob de Spa, Directeur Content Wegener Media: "Wegener is trots op de dynamische iPad apps die nu voor alle titels zijn gelanceerd. Het is een nieuwe mijlpaal in onze digitale strategie, enkele weken na de succesvolle lancering van onze eerste apps voor smartphones. Betalende lezers kunnen nu kiezen via welk kanaal en op welk tijdstip ze onze informatie willen ontvangen. Eind dit jaar komt het allemaal samen waarbij de diverse kanalen van Wegener, print en digitaal, elkaar aanvullen en versterken."

De iPad app die nu is gelanceerd wordt met behulp van reacties van gebruikers verder geoptimaliseerd en uitgebreid. De Wegener dagbladen vragen abonnees en niet-abonnees actief naar hun ervaringen om deze mee te kunnen nemen in de ontwikkeling van de volgende versie met nog meer gebruikersgemak en functionaliteiten.

Digital First
Wegener implementeert op 12 december 2012 een compleet en integraal media portfolio, met een aanbod van nieuws, informatie, achtergronden en commentaar. Het portfolio zal in de kern gericht zijn op betaalde producten, inclusief betaalde apps voor smartphones en tablets en nieuwe manieren om te betalen op nieuwswebsites, volledig geïntegreerd met de regionale dagbladen.