Sanoma start SanomaVentures

Sanoma start SanomaVentures


De digitale markt is volop in beweging met nieuwe initiatieven. De creativiteit is groot en op technologisch gebied gaan de ontwikkelingen snel. Door ondernemingen toegang te bieden tot werkkapitaal, mediabereik en haar zakelijke netwerk en kennis wil Sanoma innovatie stimuleren. De focus ligt op ondernemingen die de initiële opstartfase voorbij zijn en willen groeien en een product ontwikkeld hebben op het gebied van e-commerce, mobile & tablets, online video & connected TV, online advertising & marketing of e-learning & personal development.

Lokale initiatieven
SanomaVentures is een internationaal initiatief met een lokale aanpak, waarbij overigens wel wordt gelet op de internationale schaalbaarheid van een product of concept. De eersten die van start gaan zijn een Nederlandse en Finse tak. De Nederlandse tak wordt geleid door Herman Kienhuis, met inzet van interne specialisten. Ook werkt hij samen met opleidingsinstituten en incubators enerzijds en investeringsmaatschappijen anderzijds.

Innovatie en groei
Op lange termijn wil Sanoma door dit initiatief haar portfolio verrijken en groei realiseren. De intentie is niet om start-ups op korte termijn over te nemen. Sanoma gelooft in de slagkracht en het ondernemende karakter van een jonge onderneming en wil deze met SanomaVentures begeleiden en verstevigen.

Michiel Buitelaar, COO Sanoma Media Netherlands: "De digitale markt is nog sterk in beweging. Er onstaat en groeit van alles. Met SanomaVentures willen we talentvolle, creatieve ondernemers een duw in de rug geven, ons daaraan verbinden en innovatie versnellen. Binnen en buiten ons bedrijf."

Fashionchick en VeilingActies
In de afgelopen jaren investeerde Sanoma Media o.a. in Fashionchick.nl en VeilingActies.nl. Met SanomaVentures verwacht Sanoma de komende jaren daar een groot aantal participaties aan toe te voegen.