Libris en Blz. komen met primeur: internetzuil in boekhandels

Libris en Blz. komen met primeur: internetzuil in boekhandels


“De internetzuil past perfect binnen onze multichannelstrategie”, zegt Caroline Damwijk, directeur van Libris Blz. BV. “Drie verkoopkanalen zijn voor ons van belang: de fysieke winkel waar klanten advies krijgen van ervaren, passievolle ondernemers, de webwinkel en de eBook-tak. De internetzuil verbindt deze kanalen. Bovendien laten boekhandels hiermee zien dat ze meegaan met de tijd en dat ze service aan de klant op de eerste plaats zetten. Onze klanten zijn persoonlijk advies in de winkel gewend. Met de toevoeging van de internetzuil blijft deze meerwaarde bestaan en hebben ze nog meer keuze in de winkel. Ook krijgen klanten een nog breder advies van de boekhandelaar doordat hij of zij beschikt over een groter assortiment.”

Met het plaatsen van de internetzuilen vergroten de boekhandels het assortiment van gemiddeld tienduizend boeken naar honderdduizend boeken. De bezoekers van de boekhandel hebben hierdoor meer keuze in het assortiment en kunnen direct betalen met de pinpas. En is de bestelling geplaatst, dan wordt het boek een dag later thuisbezorgd.

“Een internetzuil plaatsen met een eigen webshop lijkt eenvoudig. Maar een internetzuil in een fysieke winkel vereist andere functionaliteiten, zoals het afrekenen met de pinpas in plaats van online met bijvoorbeeld iDEAL. Daarnaast zijn er specifieke apps en software nodig om de webshop voor de fysieke winkel mogelijk te maken. Voor de uitvoering hebben we daarom voor Clicks in Bricks als ervaren partner gekozen. Zij hebben de volledige internetzuil ontwikkeld, inclusief de webshop”, aldus Caroline Damwijk.