InCTformatie 2012: even voorstellen
Arno Otto is al lang werkzaam in de internet-industrie. Voordat hij toetrad tot de directie van RTL was hij commercieel directeur voor Europa van AdLINK Group en onder andere verantwoordelijk voor sales, product management en product development. Naast zijn expertise op internationale markten, was hij in Nederland verantwoordelijk voor de lancering van DoubleClick. Tevens is hij oud-voorzitter van IAB (Internet Advertising Bureau) in Nederland. Sinds 1 maart 2009 is Otto als Managing Director Digital verantwoordelijk voor de digitale operatie, distributie en IT. Onder zijn leiding is de digitale tak van RTL verder geprofessionaliseerd en heeft RTL een top 3 positie verworven in de STIR ranking. Op InCTformatie zal hij vertellen hoe RTL aankijkt tegen media en content (je zou bijna het woord uitgever willen gebruiken, maar Arno Otto vindt de terminologie niet meer passen).
Daan van der Valk is winkelmanager bij Boekhandel H. de Vries in Haarlem. Boekhandels hebben het moeilijk, kijk naar het Selexyz verhaal, maar De Vries bloeit en heeft een stevige positie in de regio Haarlem. Van der Valk was onlangs een paar dagen te gast bij boekhandel Rizooli in New York waar hij meeliep in de winkel. Van der Valk wilde weten hoe men in de USA reageert op ontwikkelingen als digitaal lezen en hoe de boekhandel overleeft in een wereld waarin Amazon bijna alleen de regels bepaalt. Op InCTformatie komt Van der Valk zijn ervaringen met u delen.