Bol.com en Singel Uitgevers zetten ambitieus self publishing concept op

Bol.com en Singel Uitgevers zetten ambitieus self publishing concept op


Krachten bundelen
Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com: “Brave New Books is een nieuw platform om zelf boeken uit te geven waarbij we de krachten van verschillende partijen bundelen om het beste aanbod voor gebruikers te creëren. Iedereen die een boek, een reeks verhalen, gedichten of een scriptie heeft geschreven, kan deze eenvoudig in een aantal stappen uploaden en daarmee in onze winkel plaatsen. De lezer bepaalt de mate van het succes. Dat deze manier van uitgeven niet onsuccesvol is, bewees schijfster E.L. James die op dezelfde manier haar boek ‘Vijftig tinten grijs’ zag uitgroeien tot de grootste bestseller van 2012.”

Professionele begeleiding
Paulien Loerts, algemeen directeur van Singel Uitgevers: “Wij weten hoe belangrijk een boek voor de schrijver is. Singel Uitgevers kan schrijftalent herkennen en verder helpen ontwikkelen. Professionele redacteuren, vormgevers, marketeers en bekende schrijvers bieden hun jarenlange expertise en ervaring aan bij het uitgeven, promoten en verkopen van boeken via Brave New Books.”

Platform
Peter Paul van Bekkum en Robert Bosma, verantwoordelijk voor het self-publishingplatform voor Brave New Books: “Singel Uitgevers en bol.com zijn beide met recht pioniers in de traditionele Nederlandse boekenwereld. Zij combineren hun ijzersterke posities op het gebied van het publiceren en verkopen van boeken. Hierdoor ontstaat een platform dat voor iedere schrijver, van professional tot amateur, interessant is.”