De Persgroep groeit en is volgens eigen zeggen marktleider digitaal

De Persgroep groeit en is volgens eigen zeggen marktleider digitaal


Terwijl de markt het moeilijk heeft, slagen AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool er in hun oplage stabiel te houden of zelfs te doen groeien.  In het eerste kwartaal van 2013 is  de totale betaalde oplage (print + digitaal) van de Persgroep met 1,4 procent toegenomen. De Volkskrant is een grote groeier onder alle betaalde Nederlandse kranten in het eerste kwartaal: de totale betaalde oplage (print + digitaal)  nam toe met 5,1%. De papieren krant groeide met 1,8% , de digitale met 27,6% ten opzichte van dezelfde periode vorig  jaar. Ook de papieren oplage van Trouw is gestegen (+0,5%). Als enige krant in Nederland weet Trouw al drie kwartalen op rij de printoplage te doen stijgen. Het Parool heeft de daling in papieren oplage van afgelopen jaren weten te stoppen door meer nieuwe abonnementen af te sluiten. Hoewel het AD te maken heeft met een daling in de papieren oplage (-2,6%), is die geringer dan elders in de krantenmarkt. Ook is de digitale oplage gegroeid. Daardoor vergroot het AD zijn marktaandeel naar 13,3%.