Uitgeverij Blossom Books maakt van lezen een lifestyle
Media-aandacht
De tassen zijn al in diverse magazines en op diverse sites voorbij gekomen. Vooral media die schrijven voor jongeren hebben aandacht aan de lijn besteed, maar daar blijft het niet bij. Afgelopen week schreef NRC Lux: ‘Reading is for awesome people. Als modieuze meisjes tassen dragen met die tekst, weet je: literatuur is lifestyle geworden.’ Hiermee is de missie van Blossom Books (deels) geslaagd.
Myrthe Spiteri, acquirerend redacteur van Blossom Books en bedenker van de lijn, is ontzettend blij dat er zo goed op de producten gereageerd wordt. ‘Al jaren ergert het mij dat er mensen zijn die denken dat lezen alleen voor nerds is en zichzelf te stoer vinden om een boek op te pakken. Ik bedacht de ‘Spread the booklove-lijn’ zodat boekenwurmen hun passie kunnen delen met de rest van de wereld en daarbij laten zien dat lezen iets is om trots op te zijn. Wij zijn begonnen met het ontwikkelen van linnen tassen omdat die veel terugkomen in het modebeeld en op die manier direct refereren aan het feit dat lezen hip is. Dat naar aanleiding van het spotten van de linnen tassen de NRC Lux schreef dat lezen een lifestyle is geworden, is echt een groot compliment, want dat had ik precies voor ogen.’
Blossom Books wil lezen niet alleen weer op de kaart zetten door middel van de producten of de onlangs gelanceerde app waarin binnenkort social reading mogelijk is, maar voert ook regelmatig actie onder het mom van ‘Spread the booklove’. Zo wordt onder andere elke brief naar lezers met die slogan afgesloten en ook op Twitter is het een door hen veelgebruikte hashtag (#spreadthebooklove). Op die manier hoopt Blossom Books de idyllische droom dat lezen ooit weer net zo populair wordt als gamen of internetten iets dichterbij te kunnen brengen.
De non-bookproducten worden vooralsnog alleen aangeboden de boekhandel. Particulieren kunnen ze ook bestellen via de webwinkel van Blossom Books