Blossom Books innoveert met kiosk-app voor tablet

Blossom Books innoveert met kiosk-app voor tablet


Dankzij de wil van beide partijen om te innoveren, is de app uniek in Nederlands uitgeefgebied. Het meest bijzondere ten opzichte van andere apps is dat de uitgeverij zelf in control is. Dit levert voordelen op als zelf mee kunnen denken over het ontwerp, direct inzicht krijgen in de financiën en het zelf beslissen over acties. Daarnaast kan de app gebruikt worden om het eigen merk te versterken en de community die opgebouwd wordt door middel van social reading, behoort ook toe aan de uitgeverij en hoeft niet gedeeld te worden met anderen.

Myrthe Spiteri, redacteur van Blossom Books en projectbegeleider: ‘Bij Blossom Books houden we van ‘gezellig’ en zijn we continue bezig met het creëren van een community waar lezers bij elkaar kunnen komen. Naast het actief zijn op sociale media, hebben we bijvoorbeeld ook ons eigen forum. De app is hier een enorm goede aanvulling op: we geven lezers de kans om in contact te komen met andere lezers die exact hetzelfde lezen als zij. Wij zien lezen niet meer als iets wat je in je eentje op de bank doet, maar juist als een sociale bezigheid waarbij je je in andere werelden kunt begeven en veel nieuwe vrienden maakt.’

Blossom Books is een jonge imprint van Uitgeverij Kluitman en richt zich volledig op fictie en non-fictie voor young adults. De imprint, gedreven door redacteur en marketeer Myrthe Spiteri, staat bekend om het open, toegankelijke karakter en is door de afgebakende doelgroep perfect in staat om zich te uiten op een manier die past bij jongvolwassenen. Blossom Books is erg actief op sociale media, heeft dagelijks interactie met lezers en heeft ondertussen een trouwe fanbase opgebouwd. Naast een boekenfonds heeft Blossom Books sinds kort ook een non-boeklijn opgezet waarin artikelen worden verkocht die lezen tot een lifestyle maken.