Mediapark Jaarcongres haalt internationale topsprekers naar Nederland
On demand mediaconsumptie: hoe ontwikkel je de markt voor video
De markt voor online video groeit explosief – het publiek raakt gewend aan het on demand kijken, of het nu is via de Set top box of via de iTunes store. Erik Anderson (CEO Premiere Digital Services) gaat tijdens MPJC in op de grote ontwikkelingen rond online distributie van video. Voordat hij PDS oprichtte, was hij Global Manager of Production van iTunes Video bij Apple en leidde hij het operationeel time dat deze succesvolle en winstgevende dienst heeft opgebouwd. Tijdens MPJC laat Erik zien hoe de grote VOD platforms in de Verenigde Staten (zoals Netflix, iTunes en Amazon) zich ontwikkeld hebben. Hij vergelijkt dit met de introductie van deze platforms op de Europese markt en laat zien wat de implicaties zijn voor de Nederlandse markt.
Programma
Naast Erik Anderson levert een groot aantal (inter)nationale sprekers een bijdrage aan het programma. Het programma kent onder meer de volgende onderdelen en bijdragen:
• Staatssecretaris Dekker (OC&W) opent MPJC met een toelichting op zijn beleid
• Shula Rijxman (NPO), Jan Slagter (MAX) en Madeleine de Cock Buning (CvdM) geven hun visie op het toekomstige medialandschap en daarbij gewenste beleid
• Keynote speech van Matt Danzico (BBC) ‘The Sciences of Storytelling’
• Alles over webcultuur en communities door Kenyatta Cheese (Know Your Meme)
• Marc Adriani over mediawijsheid in een nieuw format van BNN
• Nieuwe spelers en nieuwe platforms, met o.a. Jan Jaap van der Wal over Panache
• Matthias Scholten (RTL) over de manier waarop RTL verhalen vertelt op meerdere platforms
• Het online video succes van Armin van Buuren onthult door Eveline van der Steen (Armada Music)
• De uitreiking van de eerste Cross Media Awards
Meer over het programma en over de inschrijvingen is na te lezen op www.mediaparkjaarcongres.nl
Voordeel via inct
Als in zich inschrijft en de code inc213 gebruikt, betaalt u slechts 145 euro!