Wegener lanceert plan om kosten te reduceren en innovatie te stimuleren

Wegener lanceert plan om  kosten te reduceren en innovatie te stimuleren


Tegen deze achtergrond is Wegener voornemens een plan uit te werken om de flexibiliteit en efficiency van de organisatie te verbeteren, inclusief zaken als ketenoptimalisatie, redactionele budgetten en samenwerking in drukken en distributie. Tegelijkertijd wordt innovatie gestimuleerd door het identificeren van potentiële additionele omzetstromen.

Het exacte effect van het programma, ook inzake de werkgelegenheid, is nog niet vast te stellen. Het personeel en de Centrale Ondernemingsraden van Wegener en Limburg Media Groep zijn geïnformeerd, evenals de projectteams die de uitwerking van de plannen in de komende maanden zullen voorbereiden. De voorgenomen besluiten zullen eind juli aan de beide COR’en worden voorgelegd voor advies en instemming.

Susan Duinhoven (CEO): “Wegener is een mediabedrijf dat voortdurend op zoek is naar nieuwe en innovatieve manieren om die producten en diensten te leveren die onze lezers en adverteerders wensen.
We hebben succes geboekt met onze Digital First strategie en tegelijkertijd de kosten verlaagd. Echter, in de voortdurend uitdagende omgeving, kan geen enkel mediabedrijf zich een stilstand veroorloven. We moeten daarom blijven zoeken naar wegen om onze business te verbeteren, omzet te verhogen en kosten te verlagen.”

Duinhoven vervolgt: “Deze plannen vragen een teamprestatie van heel Wegener met focus, toewijding en energie om te verzekeren dat we de juiste stappen zetten om het bedrijf te versterken en te zorgen voor een houdbare winstgevendheid op de langere termijn. Het is spijtig, maar onoverkomelijk dat dit invloed zal hebben op de werkgelegenheid. Wij verzekeren dat gesprekken met medewerkers en hun vertegenwoordigers zorgvuldig en met respect zullen worden gevoerd.”