Nieuwe Dan Brown boek met augmented reality geïntroduceerd in Volkskrant Magazine
Afgelopen zaterdag verscheen in Volkskrant Magazine een advertentie met augmented reality om het nieuwe boek van Dan Brown ‘Inferno’ te introduceren. Na het scannen van de advertentie met Layar krijgt de lezer de mogelijkheid om een voorproefje te krijgen van het boek en deze direct aan te schaffen.
Het is de eerste keer dat er in Volkskrant Magazine een advertentie staat die verrijkt is met augmented reality. De advertentie wordt hierdoor interactief gemaakt. Lezers kunnen kiezen om verschillende acties te ondernemen: het eerste hoofdstuk lezen of luisteren, de trailer bekijken en het boek direct aanschaffen.
“We zoeken graag samen met onze klanten naar creatieve, crossmediale oplossingen om de interactiviteit met onze lezers aan te gaan”, zegt Olav Bongarts, directeur de Persgroep Advertising. “Augmented reality bestaat al enige tijd, maar het wordt nog weinig ingezet in dagbladen. We hopen dat meer adverteerders dit zullen omarmen”.
Het is de eerste keer dat er in Volkskrant Magazine een advertentie staat die verrijkt is met augmented reality. De advertentie wordt hierdoor interactief gemaakt. Lezers kunnen kiezen om verschillende acties te ondernemen: het eerste hoofdstuk lezen of luisteren, de trailer bekijken en het boek direct aanschaffen.
“We zoeken graag samen met onze klanten naar creatieve, crossmediale oplossingen om de interactiviteit met onze lezers aan te gaan”, zegt Olav Bongarts, directeur de Persgroep Advertising. “Augmented reality bestaat al enige tijd, maar het wordt nog weinig ingezet in dagbladen. We hopen dat meer adverteerders dit zullen omarmen”.