Albert Heijn en bol.com zetten groots in op digitaal lezen

Albert Heijn en bol.com zetten groots in op digitaal lezen


Geen gesleep met zware boeken
Digitaal lezen wordt beschouwd als de grootste ‘leesrevolutie’ sinds de uitvinding van de boekdrukkunst. Eerder sprak bol.com de verwachting uit dat in 2015 een kwart van alle boekenlezers naast papier ook digitaal zal lezen. Inmiddels biedt de winkel al meer dan 20.000 digitale titels aan, die veelal lager zijn geprijsd dan papieren boeken*. De timing van de actie – kort voor de start van alle zomervakanties – gaat naar verwachting de belangstelling voor digitaal lezen vergroten. Immers, gesleep met meerdere zware boeken in een vakantiekoffer of strandtas is niet langer nodig, één lichtgewicht reader in de handbagage volstaat voor urenlang, draadloos leesplezier. Met de app op de reader heb je overal toegang tot de boekwinkel. Zo kun je in enkele seconden een extra ebook in je digitale boekenkast plaatsen, daar kan zelfs de snelste ‘papieren boekbezorger’ niet tegenop.

Afhaalpunten
Albert Heijn en bol.com organiseren met de prijsdoorbraak op de Sony Reader PRS-T2N een eerste grote, gezamenlijke actie sinds bol.com in het voorjaar van 2012 werd overgenomen door Ahold. Recent zetten de winkels al een stap in de service voor hun klanten. In de komende weken krijgen bijna alle Albert Heijn winkels in Nederland en België namelijk een bol.com afhaalpunt. Daar kunnen klanten hun bol.com-bestelling afhalen tijdens het doen van de dagelijkse boodschappen. Met in totaal ruim 700 afhaalpunten krijgen miljoenen mensen de mogelijkheid om van deze service gebruik te maken.