Bol.com opent 700 afhaalpunten bij Albert Heijn winkels
Na de overname van bol.com door Ahold in het voorjaar van 2012, is getest met deze in Nederland en België unieke service. Inmiddels wordt al zo’n 5% van de bol.com-bestellingen opgehaald bij één van de 59 huidige bol.com afhaalpunten in Albert Heijn winkels*. In onderzoek geven klanten aan tevreden te zijn over de service omdat zij het handig vinden om het ophalen van hun pakketje te combineren met het doen van boodschappen. Ook wordt genoemd dat het gemak en vrijheid biedt, aangezien je niet thuis hoeft te blijven voor bezorging. De ruime openingstijden van Albert Heijn winkels – op werkdagen, in de avonduren en in het weekend – worden ervaren als een toegevoegde waarde.
Vandaag besteld bij bol.com, morgen afhalen bij Albert Heijn
Klanten kunnen in het bestelproces bij bol.com aangeven of zij hun bestelling willen afhalen bij een Albert Heijn winkel. Wie dat op werkdagen voor 23.00 uur doet, kan zijn pakketje met bijvoorbeeld cd’s, cosmetica of klusartikelen al de volgende dag vanaf 15.00 uur ophalen in de winkels. Zodra de bestelling klaarligt, ontvangt de klant een e-mail. Bol.com bestellingen vanaf 20 euro worden gratis bezorgd (thuis, op het werk maar ook bij de afhaalpunten). Klanten kunnen binnen 30 dagen hun bestelling ook kosteloos retourneren bij Albert Heijn.
Samenwerking gaat verder
Ahold en bol.com kondigden in februari 2012 de overname van bol.com door Ahold aan. In november van dat jaar werd in 59 Albert Heijn winkels een bol.com afhaalpunt bij de servicebalie gerealiseerd. Ook kregen drie Albert Heijn Pick Up Points een bol.com afhaalpunt. De twee merken introduceren op korte termijn nog meer gezamenlijke acties.