Het Parool vernieuwt
Doordeweeks: de smaakgids PS
PS wordt de smaakgids over leven en beleven in Amsterdam, met een grote rol voor cultuur en lifestyle. PS bevat elke dag persoonlijke verhalen, reportages en interviews, met vaste aandacht voor eten & drinken, recensies en kunst & media. Redactionele thema’s als sport, onderwijs, opvoeding, geld en wonen behouden hun vertrouwde plek in de krant.
Op zaterdag: PS de Wereld en PS van de Week
Aan het succesvolle magazine PS van de Week verandert alleen de typografie, verder niets. Nieuw is het katern PS de Wereld, gericht op leven in het buitenland. Een gids door de wereld, met rubrieken als de Wereldburger van de Week, Trekpleister en Skype-interviews met geëmigreerde Amsterdammers. Op de speciale reispagina’s is veel aandacht voor reizen en vervoer.
Campagne ‘Op z’n Amsterdams’
Gisteren is de campagne ‘Op z’n Amsterdams’ van start gegaan om het vernieuwde Parool groots onder de aandacht te brengen van het publiek. Voor de campagne, ontwikkeld door Sabine Verschueren, Marcel de Vries, Marieke Kitzen en Noël Loozen, zijn tv, radio en outdoor ingezet. Ook worden in 200 Amsterdamse horecagelegenheden speciale Boomerang kaarten en bierviltjes verspreid.
“Geen enkele andere krant is zo thuis in de stad als Het Parool”, aldus hoofdredacteur Barbara van Beukering. “PS is onmisbaar voor de Amsterdammer die alles over zijn stad wil weten en volop wil genieten van alles wat onze mooie stad te bieden heeft. Morgen overhandig ik het eerste vernieuwde exemplaar, vers van de pers, aan sterrenkok Ron Blaauw in Café van Rijn aan het Rembrandtplein. Een krant met smaak voor een man met smaak”.
In het juni-nummer van het inct.magazine zal een groot interview met Barbara van Beukering te lezen zijn