Media-onderwijs naar next level tijdens Media Future Week
De deelnemers van Media Future Week krijgen ter inspiratie een exclusief programma voorgeschoteld. Elke hogeschool participeert met experts uit hun onderzoeksprogramma's, waardoor de deelnemers tijdens de week de beschikking hebben over uitgebreide kennis over een breed aantal gerelateerde onderwerpen. Bovendien worden de deelnemers geïnspireerd door enthousiaste speeches van internationale topsprekers, ervaringen van Nederlandse toppers uit het bedrijfsleven en krijgen de deelnemers een serie workshops aangeboden, waaronder businessmodeling. Met deze onderdelen en het teamproces zullen ze ongeveer 12 uur per dag bezig zijn.
MFW legt verbindingen
De verwachtingen zijn hoog gespannen. ‘Studenten en docenten waren verleden jaar laaiend enthousiast. Mooi was dat ze met name het groepsproces als zeer waardevol zagen.’, aldus Frank Visser. Na de week konden we blíjven praten over mediaontwikkelingen en over de cases waaraan gewerkt was.’ Het effect van de MFW is bij de studenten volgens hem goed merkbaar. ‘Ik zie een versnelling. Ze zijn sneller geworden in het zoeken van bronnen en het leggen van verbindingen tussen kennis en mensen. Ze hebben op een nieuwe manier leren samenwerken. Dankzij MFW zijn ze een stukje trotser op hun kennis.’
De Media Future Week wordt georganiseerd door iMMovator in samenwerking met 11 hogescholen: NHL Hogeschool, Fontys Hogescholen, Saxion, Hogeschool Rotterdam, Hogeschool Utrecht, Windesheim Flevoland, InHolland, Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, en NHTV. De week wordt vanuit het project "The Amsterdam Campus" mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Amsterdam, en er wordt samengewerkt met de Gemeente Almere, en onderzoeksproject "The Future Now".