ANP en FD Mediagroep versterken samenwerking
Op basis van slimme zoektechnologie ontvangen afnemers specifieke informatie die voor hen belangrijk is; 24/7 via web-interfaces op nagenoeg elk device. Met de ANP-producten is het bovendien mogelijk de informatiebehoefte per individuele medewerker te bepalen. ANPinBusiness selecteert uit bijna alle Nederlandse nieuwsbronnen voor het vullen van de informatiesystemen.
FD Mediagroep en ANP zijn de nieuwe samenwerking aangegaan per 20 februari 2013.
Voor organisaties die een zakelijk abonnement hebben op Het Financieele Dagblad hebben, wordt het gemakkelijk gemaakt om artikelen uit de krant en van FD.nl op te nemen in de attenderingsdiensten van het ANP tegen beperkte meerkosten. Klanten van ANPinBusiness die nog geen corporate contract met het FD hebben, kunnen tegen een vergoeding voor auteursrechten voortaan ook artikelen uit Het FD opnemen in interne informatiediensten.
"Uitgangspunt was een topproduct te leveren en we denken dat dit is gelukt", zegt Guido van Nispen, CFO van het ANP. "De voor vele bedrijven, non-profits en overheden onmisbare FD-content kan nu breder ingezet worden in de diensten van ANPinBusiness. Bovendien wordt het FD intensiever in het verkoopproces betrokken, waardoor nog beter aan de eisen en wensen van de klant wordt voldaan."
Jacques Kuyf, CEO van FD Mediagroep, is verheugd over de nieuwe overeenkomst: "Via deze samenwerking intensiveren wij de relatie met bestaande relaties en klanten en boren we nieuwe markten aan. We kunnen onze producten en merkwaarden dus beter uitdragen. Het ANP is daarbij ook een natuurlijke partner die oog heeft voor onze belangen."