Sanoma investeert in online fitness platform
Met startkapitaal van het Dutch Creative Industry Fund, mede opgericht door Sanoma, en facilitaire ondersteuning van incubator MediaGilde, heeft VirtuaGym zich in de afgelopen vier jaar ontwikkeld tot een internationale speler op de groeimarkt van online fitness.
Speerpunt
Herman Kienhuis: "Het domein gezondheid is voor Sanoma een belangrijk speerpunt. VirtuaGym heeft in de afgelopen jaren gestaag een internationale positie opgebouwd op het gebied van fitness en personal training. Wij denken dat we VirtuaGym kunnen helpen het product verder te ontwikkelen en om door te breken naar een breed publiek."
White-label
VirtuaGym is gratis en kent een betaalde versie met uitgebreide functionaliteiten. Het platform is ook beschikbaar als white-label oplossing voor fitnessclubs en personal trainers om de dienstverlening naar klanten een extra dimensie te geven. Met die toevoeging biedt VirtuaGym een uniek totaal pakket.
Mooi moment
VirtuaGym-oprichter Paul Braam: "Met VirtuaGym bieden we al enige tijd succesvol een trainingsoplossing voor mensen thuis. De nieuwe investering komt op een mooi moment, aan het begin van het jaar als veel mensen zich voornemen meer te gaan fitnessen. Het geeft ons de mogelijkheid onze positie als leidende speler op dit vlak sneller uit te bouwen."
VirtuaGym is het product en handelsnaam van het bedrijf DigiFit B.V., in 2008 opgericht door de broers Paul en Hugo Braam. DigiFit ontwikkelt applicaties op het gebied van gezondheid, lifestyle en fitness en gebruikt slimme technologieën om gebruikers te ondersteunen en motiveren een gezonder, actiever en gelukkiger leven te leiden.