Jongeren willen graag tijdschriften lezen

Jongeren willen graag tijdschriften lezen


Niet afgeleid
Rust. Even offline zijn. Daar ligt de kracht van het tijdschrift. Dat lekkere moment voor jezelf, met iets in je handen dat je niet kan afleiden maar je ontspant. Het onderzoek Bladen Komen Binnen is gehouden door Facts&More in opdracht van Magazines.nl. Tijdens tien inhome visits van ongeveer 1,5 uur aan uiteenlopende huishoudens met tijdschriftlezers van jong en oud werd letterlijk bij lezers binnengestapt. Aanvullend hebben dertig tijdschriftlezers van verschillende leeftijden zo’n tien dagen intensief deelgenomen aan een onderzoek in een online community.

Reclame? Humor!
Ook de reclame in bladen kwam natuurlijk aan bod. Lezers vinden advertenties aantrekkelijk als ze humor bevatten, groot beeld hebben, verrassend, realistisch/geloofwaardig, niet te opdringerig en bruikbaar (bijvoorbeeld door proefmonster) zijn. Advertenties die aansluiten bij de doelgroep en dus passend zijn bij de interesses worden uiteraard extra gewaardeerd.

Preken voor eigen parochie?
Natuurlijk is een eerste gevoel bij dit soort resultaten: in hoeverre preekt men voor eigen parochie (wij van wc-eend, adviseren wc eend). Oordeel zelf en lees meer over dit onderzoek op magazines.nl