Grolsch en NRC zetten augmented reality in voor donaties 3FM Serious Request

Grolsch en NRC zetten augmented reality in voor donaties 3FM Serious Request


Hiervoor willen we ook onze printadvertenties inzetten. Door augmented reality te linken aan onze printcampagne willen we zoveel mogelijk interactie met en participatie van het publiek realiseren. Het doel van de gehele campagne is duidelijk: 3FM Serious Request steunen.“

Augmented reality: koppeling print en online
Augmented reality brengt print en online bij elkaar. Deze techniek wordt door NRC inmiddels in meerdere advertenties ingezet om interactie met lezers te vergroten; het doen van een transactie is echter een Nederlandse primeur. Nog nooit eerder werd op dergelijke laagdrempelige wijze doneren via smartphone of tablet mogelijk gemaakt. Om de campagne te kunnen bekijken is de gratis Layar app nodig. Die app is te vinden in zowel de AppStore als in Google Play (Android).

Real-time meetbaar
“Door augmented reality toe te passen in onze advertenties hebben we real-time inzicht in statistieken en het klikgedrag, zodat we het resultaat van een campagne meteen zien en, indien nodig, snel kunnen bijsturen”, aldus Jan Nales.
Het concept van de augmented reality campagne van Grolsch is ontwikkeld door NRC Media en gerealiseerd door Purple Cow Concepts, een bureau dat is gespecialiseerd in nieuwe digitale media, met een focus op mobiele toepassingen.