Geen verrassingen in Media top 100

Geen verrassingen in Media top 100


Als meest invloedrijk gelden de grote televisieproducenten, met John de Mol op nummer 1, Joop van den Ende op nummer 3 en Reinout Oerlemans op nummer 5. Op de tweede plaats staat Matthijs van Nieuwkerk, ook al een televisiebeest in hart en nieren.
Dit jaar met stip gestegen van plaats 11 naar nummer 4 is Alexander Klöpping. Hij is een duidelijke exponent van de jonge internetgeneratie hoewel de meeste mensen hem zullen kennen van televisie.
De meest invloedrijke vrouw in media is de zus van de meest invloedrijke man; Linda de Mol. Zij voert het lijstje mediavrouwen met kop en schouders aan. Naast presentator van grote televisieshows is ze hoofdredacteur van de grootste vrouwenglossy – LINDA. – en ontwikkelde ze verschillende televisieformats.

De top 10:
1   (1)     John de Mol  
2   (2)     Matthijs van Nieuwkerk  
3   (3)     Joop van den Ende 
4   (11)   Alexander Klöpping 
5   (4)     Reinout Oerlemans  
6   (5)     Linda de Mol  
7   (6)     Derk Sauer
8   (8)     Christian van Thillo 
9   (-)      Frits Wester  
10 (9)     Erland Galjaard

Lees verder bij Nederlands Medianetwerk

( de uitgever van inct, David Huijzer, haalde wel de lonlglist maar niet de top 100  :-(  )