Redden DWDD & Twitter de boekverkoop of redt de boekverkoop zichzelf?
Ik zal het gelijk toegeven: ik heb vorige week na het kijken naar de boekverkopers bij DWDD direct De spiegelwereld van Willie Sutton door J.R. Moehringer gekocht. Helaas was ik de titel en schrijver vergeten en moest ik bij de plaatselijke boekhandel zeggen dat het ging om het boek van de maand bij DWDD. Er ging niet direct een belletje rinkelen bij het winkelpersoneel, maar gelukkig bracht het internet uitkomst en gelukkig voor mij was het boek ook nog voorradig. Het gaat slecht met de boekverkoop in 2012. Iedere maand zijn de cijfers weer teleurstellend en is de dalende trend overduidelijk. Alle uitgevers hebben er last van. Wat te doen? Is dit het gevolg van de beruchte ontlezing of van de crisis? Zouden de prijzen van de boeken er iets mee te maken kunnen hebben? Zou de boekhandel zelf misschien nog iets kunnen doen om mensen te trekken? Of is het een neergaande lijn die we maar moeten nemen zoals het is? Ik denk dat de boekhandel wel iets zou kunnen doen. De beste voorbeelden van succesvolle boekverkopers laten zien dat met enthousiasme en creativiteit resultaten te bereiken zijn. En de uitgevers: ooit gaf 46% van ondervraagden aan meer boeken te kopen bij een lagere verkoopprijs: ik zou zeggen, neem die boekenprijs eens kritisch onder de loep! Boekhandelaren en uitgevers: kom in actie! Laat het niet van DWDD of een twitteractie afhangen!
Reageren: Graag! Dan dient u eerst ingelogd te zijn (geregistreerd lid van inct), u kunt ook reageren door uw mening te geven bij de poll rechtsboven aan deze pagina
Reageren: Graag! Dan dient u eerst ingelogd te zijn (geregistreerd lid van inct), u kunt ook reageren door uw mening te geven bij de poll rechtsboven aan deze pagina