Opwarmers

Opwarmers


We worden al wat warmer, en gaan door naar verhaal 2: Een van de aller-origineelste magazines van de laatste tijd is Flow. De passie en creativiteit spatten ervan af. Sanoma had het lef om de titel uit te geven en wordt beloond:Flow gaat internationaal en verschijnt in bijna 20 landen. We noemen gelijk even De Liefde van Weekbladpers. Ook zo’n project dat extra verwarmend werkt om het eenvoudige feit dat er ook in gure tijden mensen zijn die het aandurven om zo’n titel op te starten.
Bij mij is de trui al uit. Tot slot verhaal 3.  Er wordt op dit moment op drie verschillende plekken – respectievelijk onder aanvoering van Jan Jaap Heij,  Rob Wijnberg en het duo Koster – Brussen – gewerkt aan nieuwe online nieuwsprojecten die zich allemaal onderscheiden door een frisse, innovatieve blik op ‘het verdienmodel’ en die – nog belangrijker - uitgaan van kwaliteit en van eigen, unieke content.
De moraal van deze verhalen? Lijkt me simpel: voor een branche in gure tijden zit de allergrootste waarde in  mensen met passie. Mix die passie met lef, creativiteit én doorzettingsvermogen, en ’t zou zomaar kunnen dat de zon doorbreekt ...