De Telegraaf lanceert geheel vernieuwde iPad app

De Telegraaf lanceert geheel vernieuwde iPad app


Speciaal ontworpen voor de beste gebruikerservaring op de iPad bundelt de nieuwe app nieuws en actualiteiten op dusdanige wijze dat de kenmerkende manier waarop De Telegraaf het nieuws brengt geheel tot zijn recht komt. De app maakt duidelijk dat ons nieuws bijzonder geschikt is voor iPad gebruik. Dat zit in de duiding van de redactie, de nieuwskeuze en het gebruik van koppen, foto’s en video’s. De nieuwsurgentie spat ervan af. En met secties als VROUW, Privé en Autovisie krijgt deze app magazine achtige elementen die bij uitstek geschikt zijn om eens rustig voor te gaan zitten."

De app is de komende twee maanden gratis. Daarna wordt de app verrijkt met betaalde katernen en achtergrondverhalen uit de krant, die voor abonnees van de digitale bundel van De Telegraaf gratis zijn. Anderen kunnen zich daarop abonneren.
Voor adverteerders biedt de app vernieuwende rich media advertentiemogelijkheden. Naast de normale basic banners zijn video commercials, expandables en full screen interstitials met of zonder HTML5 interactie mogelijk. Daarbij zijn er legio mogelijkheden om campagnes te targetten, meten en analyseren.

Patrick Loppé, Manager Mobile & Video bij TMG: “De app moet simpelweg de beste nieuwsapp van Nederland worden, dat hoort bij De Telegraaf. En we willen er natuurlijk geld mee verdienen. Dat gaan we doen met betaalde content, advertising en m-commerce. Om dat te bereiken hebben we de uitkomsten van ons onderzoek onder adverteerders en gebruikers verwerkt in het ontwerp en de bouw van de nieuwe app. Ook de redactie is volledig afgestemd op de mogelijkheden van de iPad.”

De app is ontworpen door de bureaus G2K (graphic design) en beepRoger (interaction design). De app is ontwikkeld door het Amsterdamse bureau PINCH.