NU.nl lanceert universele app voor iPhone en iPad
Meer en uniek nieuws
Uit gebruiksstatistieken is gebleken dat de iPad vooral ’s avonds wordt gebruikt. Daarom introduceert NU.nl ‘De Dag van NU’. Elke dag om 18.00 uur stelt de redactie een overzicht van hét belangrijkste nieuws van die dag samen. Dit wordt gepresenteerd in een visuele tijdslijn. Daarnaast kun je in de app nu een onbeperkt aantal berichten per rubriek lezen en zijn de verschillende actuele nieuwsdossiers ook beschikbaar op iPhone en iPad.
Dit is mijn NU.nl
Een persoonlijke nieuwservaring staat centraal in de nieuwe app. Zo is het mogelijk om eigen nieuwsfilters aan te maken, en kun je als gebruiker een notificatie ontvangen als er een nieuw bericht is over jouw favoriete onderwerp. Artikelen die je hebt gelezen worden gemarkeerd. Mocht je een artikel liever op een later moment lezen, dan kan je deze toevoegen aan de ‘Lees Later’ lijst. Ook is het mogelijk jouw eigen navigatiemenu in te richten met rubrieken die jouw voorkeur hebben. Al deze persoonlijke features kan je van de iPhone naar de iPad meenemen, en vice versa. Handig, want zo lees je ’s avonds op de iPad berichten die je overdag met je iPhone hebt bewaard.
Sociale media hebben een belangrijke rol in de apps. Je sociale netwerk accounts en die van NUjij zijn eenvoudig te koppelen aan de app. Het delen van artikelen en het reageren op artikelen is zo laagdrempelig mogelijk gemaakt.
Brechtje de Leij, productmanager Mobile NU.nl: “In de concept- en designfase van de app hebben we samengewerkt met Soda studio & Resoluut, onderdeel van Makerstreet." De app is in-house ontwikkeld door onze eigen developers met hulp van freelancers en Elements. Met de nieuwe mobiele app introduceren we functionaliteiten die geen enkele andere nieuws app biedt. We bewijzen onze innovatiekracht opnieuw door slim gebruik te maken van de mogelijkheden van de iPhone en iPad. Zo maakt NU.nl als eerste Nederlandse nieuwsapp gebruik van iCloud om het leesgedrag van onze bezoekers van device naar device mee te nemen. Ook persoonlijke instellingen en nieuwsfilters worden op die manier beschikbaar op beide devices. Nieuws van NU.nl wordt hiermee steeds persoonlijker, en dit past uitstekend bij het gegeven dat de smartphone het meest persoonlijke device is voor gebruikers.”
Zie http://sodastudio.nl/cases/nu-ipad voor een mooi insight perspectief op het ontstaan van de app.
Rich media en advertorials
Binnen de nieuwe app zijn de mogelijkheden voor de adverteerders geoptimaliseerd. Voor de iPhone is het nu mogelijk rich media uitingen te plaatsen. En het content blok, het formaat dat zich online en op smartphone al heeft bewezen, is nu ook beschikbaar voor de iPad. Albert Heijn is launching partner van de app en vult de eerste maand de prestitial.
De app is gratis te downloaden in de iTunes store.