DTG helpt ondernemers in het MKB zich online te presenteren
Online potentieel MKB
DTG heeft op dit moment 12.000 klanten die online diensten afnemen, waarmee het bedrijf inmiddels behoort tot een van de grootste marktpartijen die online marketing services aanbiedt. Volgens CEO Erik Hoekstra is de uitgangspositie van DTG met 160.000 vaste klanten sterk: "Er ligt een enorme markt open om ondernemers te helpen zich online te presenteren en sneller door klanten gevonden te worden."
Met Alles-in-1 Online kan de kapper en de notaris, ieder op zijn eigen wijze en met zijn eigen gezicht, zichzelf in één keer online presenteren op meerdere platforms tegelijk. Dit vanaf een vaste prijs van 64 euro per maand.
"Wij kunnen met onze tools in de huisstijl van de klant elke willekeurige presentatie online, mobiel en op social media verzorgen en dat binnen twee weken. De afgelopen maanden hebben we een proef gedraaid met klanten en is het product verder geoptimaliseerd. MKB ondernemers menen dat hun website een steeds belangrijkere rol in hun klantcommunicatie inneemt. Ze zijn van mening dat ze te weinig online kennis en te weinig tijd hebben om op de hoogte te blijven van online ontwikkelingen en het zoekgedrag van hun klanten", benadrukt Hoekstra. "Met Alles-in-1 Online ontzorgen wij de ondernemer volledig."
Dat de markt in het MKB nog geheel open ligt onderstrepen onderstaande cijfers (*):
- Meer dan tweederde (79%) van de MKB bedrijven (in de profitsector) in Nederland heeft een eigen website. 30% van het MKB overweegt de komende 12 maanden de website te vervangen of uit te breiden. 10% overweegt initiëel een website te starten.
- In de laatste twee jaar is het aantal bedrijven dat een nieuwe website heeft gebouwd echter gering (3%).
- Slechts 4% van de Nederlandse ondernemers heeft een mobiele website, 26% is geïnteresseerd in een (nieuwe) mobiele website. 42% overweegt zijn/haar website te optimaliseren voor smartphone.
- 22% van het MKB heeft een Facebookpagina. ZZP'ers en bedrijven t/m 4 personen (40%) hebben vaker dan gemiddeld een Facebookpagina, onder kleine webwinkels is dit 30%. 28% heeft in de komende 12 maanden interesse in een Facebookpagina.
(*) bron: onderzoek door TNS NIPO onder MKB'ers in opdracht van DTG uitgevoerd in juli 2012.
Over Alles-in-1 Online
Het nieuwe product voor MKB ondernemers kent drie pakketten: Instap, Basis en Plus. Het grootste verschil tussen pakketten zit in het aantal websitepagina's (1, 5 of 10), het aantal mobiele site pagina's (1, 5, 10) en het aantal Facebook tijdslijnpromoties (0, 2 of 4). Ook verschilt het aantal periodieke servicegesprekken met klanten: elke 6, 3 of 2 maanden.
Klanten krijgen van DTG elke maand informatie over het aantal bezoekers, het aantal contactmomenten, de herkomst van de bezoekers en de door hun gebruikte zoekwoorden.
Prijzen voor Alles-in-1 Online variëren van Euro 64 tot 179 Euro per maand, afhankelijk van de pakketkeuze. MKB bedrijven geven nu gemiddeld 158 Euro per maand (Euro 1900 per jaar) uit voor het bouwen van alleen al een website.