‘s Werelds eerste pop-up postzegels ter ere van de Kinderboekenweek

‘s Werelds eerste pop-up postzegels ter ere van de Kinderboekenweek


Een droomopdracht
“Er zijn een paar dingen die je als illustrator ooit hoopt te mogen maken, en in deze categorie valt een postzegel. Een droomopdracht! Deze postzegel is nog eens extra bijzonder omdat het een postzegel is die je rechtop kunt zetten. Een pop-up postzegel, met een voorkant en achterkant, maar óók een geheime binnenkant. Voor deze uitklap-3d-zegel was het belangrijk dat het ontwerp eenvoudig zou zijn. De ontwerpers Hans en Sabine Bockting hebben de basis gelegd voor goed doordacht concept.” Fleur van der Weel was verheugd het eerste exemplaar van de postzegels tijdens het Kinderboekenbal op 2 oktober uit handen van Arno van Bijnen van PostNL te mogen ontvangen.

Postzegel en boeken versterken elkaar
Gijs Schunselaar, adjunct-directeur bij de Stichting CPNB: "Net als de boekpostzegel in 2010 is er nu ook sprake van een technisch hoogstandje. Bovendien willen we altijd waar mogelijk een connectie leggen tussen boeken en andere relevante uitingsvormen. Zoals een postzegel. Dat levert meer aandacht op en dat is precies de reden waarom wij zijn opgericht. Ik verwacht dat de Kinderboekenweekpostzegels erg populair zullen zijn, zowel bij kinderen als bij hun ouders. Het zijn fantastisch mooie postzegels geworden, ik werd er stil van toen ik ze voor het eerst zag."

Verkrijgbaarheid
De postzegels zijn vanaf vandaag à € 5,00 per vel verkrijgbaar bij Bruna-vestigingen, de Collect Club in Groningen en online via www.postnl.nl/collectclub. De geldigheidstermijn is onbepaald. Op deze postzegels staat Nederland 5, bedoeld voor brievenbuspakjes tot 500 gram met een bestemming binnen Nederland. Naast het postzegelvel met twee verschillende postzegels, verschijnen er ook een postzegelmapje en een eerstedagenveloppe (een product van NVPH).