Centraal Boekhuis wijzigt naam in CB
Andere sectoren
Ondanks dat CB nog steeds groei realiseert in de boekenmarkt, ziet het bedrijf de totale markt krimpen. Algemeen Directeur Hans Willem Cortenraad maakt daar geen geheim van. “Los van het economische tij dat niet gunstig is voor de boekverkoop, zien we ook een toename in de distributie van e-books. Op termijn zullen wij door deze trend niet meer groeien in de distributie van het fysieke boek. Dat betekent dat het voor ons belangrijk is om onze kennis en kunde ook in andere sectoren in te zetten. Wij streven ernaar om in 2015 ruim een kwart van onze omzet in andere sectoren te realiseren.”
Mode en zorg
CB zoekt deze groei in eerste instantie in de mode en in de zorg. Cortenraad legt uit: ‘We hebben jarenlange ervaring met belevering in de winkelstraat en met fijnmazige distributie voor boekhandels. De modewinkels in die gebieden kunnen we ook beleveren en we zijn ingericht om consumentenorders vanuit (mode)webshops te verwerken. Dit bieden we ook aan aanbieders van medische hulpmiddelen: we kunnen ziekenhuizen en andere zorginstellingen bedienen, maar ook speciaalzaken en patiënten thuis. Daarbij hebben we ruime ervaring met retourlogistiek en kunnen we snel inspelen op seizoensinvloeden en piekmomenten.’
Naamsverandering
Cortenraad ziet de naamsverandering in CB als een logische stap om toetreding tot nieuwe markten te vergemakkelijken. “We staan voor onze bestaande klanten al bekend als CB. Nu we ook meer en meer klanten bedienen in andere markten is CB de naam die het beste past. We houden daarmee de band met onze rijke historie intact en onderstrepen de positie die we innemen in de markt van integrale logistieke oplossingen in Nederland.”