Interactive Print speerpunt nieuwe Layar strategie
Inmiddels is de interesse bij gebruikers zo groot dat de Layar app al meer dan 25 miljoen keer werd gedownload. Om de enorme interesse om te zetten naar daadwerkelijk betaald gebruik kiest Layar in de nieuwe strategie voor een verdere doorontwikkeling in Interactive Print. Volgens Schevernels is het bedrijf uit de pioniersfase en is Interactive Print het segment waar de interesse en toegevoegde waarde zo groot is dat Layar zich de komende periode hier verder op gaat toeleggen.
Met de lancering van de Layar Creator (een online tool waarmee de print industry haar printproducten zelf interactief kan maken), versie 7.0 van de Layar-app en het recent openen van een kantoor in New York, heeft Layar een basis gecreëerd om wereldwijd een dominante rol te gaan spelen in de snel volwassen wordende markt van interactieve print. Schevernels: "Mijn focus zal de komende periode liggen op het neerzetten van een sterke organisatie waar we innovatie & technologie gaan vertalen naar producten die door grote groepen bedrijven en consumenten worden gebruikt. Met ruim 3 jaar kennis en ervaring in de markt van mobiele augmented reality en met meer dan 25 milljoen gedownloade apps heeft Layar een hele mooie uitganspositie."